کد خبر : 208229
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 18:31

تجزیه و تحلیل: چرا ایلان ماسک ممکن است آخرین نبرد خود با SEC را بر سر تحقیقات توییتر شکست دهد

تجزیه و تحلیل: چرا ایلان ماسک ممکن است آخرین نبرد خود با SEC را بر سر تحقیقات توییتر شکست دهد

به گزارش کنترل نیوز و به نقل از رویترز واشنگتن، ۹ اکتبر (رویترز) – کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بار دیگر ایلان ماسک را به دادگاه کشاند و این بار ممکن است برنده شود. این آژانس روز پنجشنبه از یک دادگاه فدرال خواست تا ماسک را وادار کند که به دلیل تحقیقاتش

Tesla hands over first cars produced at new plant in Gruenheide

به گزارش کنترل نیوز و به نقل از رویترز واشنگتن، ۹ اکتبر (رویترز) – کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بار دیگر ایلان ماسک را به دادگاه کشاند و این بار ممکن است برنده شود.

این آژانس روز پنجشنبه از یک دادگاه فدرال خواست تا ماسک را وادار کند که به دلیل تحقیقاتش در مورد تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری غول رسانه اجتماعی توییتر شهادت دهد، سومین باری که SEC ماسک را به دادگاه می کشاند.

در سال ۲۰۱۸ و بار دیگر در سال ۲۰۱۹ در رابطه با توییتی که ماسک ارسال کرد مبنی بر اینکه وی بودجه ای را برای خصوصی کردن خودروساز برقی خود تسلا (TSLA.O) تامین کرده است، شکایت کرد. شکایت سال ۲۰۱۸ با این شرط که وکلا توییت های آینده ماسک را بررسی کنند، به سرعت حل و فصل شد. شکایت سال ۲۰۱۹ توسط SEC که در تلاش برای اجرای آن معامله بود، به نتیجه نرسید.

چند تن از مقامات سابق SEC گفتند که در این مورد، SEC روی زمین محکمی قرار دارد زیرا قانون اجرای الزامات درخواست های تحقیقاتی یا احضاریه ها واضح است.

در حالی که این بار مخاطرات کمتر است، پرونده جدید مجدداً به اختلافات خارق‌العاده بین ثروتمندترین مرد جهان و قدرتمندترین تنظیم کننده اوراق بهادار که سال‌ها در تلاش برای به خطر انداختن ماسک است، می‌تابد.

Stephen Crimmins، شریک شرکت حقوقی Davis Wright Tremaine و وکیل سابق SEC گفت: “این پرونده با حملات گذشته بین SEC و Elon Musk متفاوت است زیرا یک پرونده احضاریه است. این پرونده ها واقعاً قطع و خشک هستند.”

“قانون به کمیسیون SEC برای گرفتن شهادت تحقیقاتی و جمع آوری اسناد اختیار دارد.”

به گفته وکلا، اگر ماسک از دادگاه سرپیچی کند، احتمالا تا زمانی که شهادت ندهد، جریمه خواهد شد. سرپیچی بیشتر می تواند در یک سناریوی افراطی منجر به زندان شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار که از اظهار نظر خودداری کرد، در حال بررسی این موضوع است که آیا ماسک در سال ۲۰۲۲ هنگام خرید سهام در توییتر که ماسک به X تغییر نام داد، قوانین اوراق بهادار را زیر پا گذاشت یا خیر، و همچنین اظهارات و پرونده هایی که در رابطه با این معامله انجام داده است.

به گفته کمیسیون SEC، این تحقیقات در آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و ماسک اسنادی را ارائه کرد و از طریق ویدئوکنفرانس برای دو جلسه نیم روزه در ژوئیه آن شهادت داد. SEC بعداً اسناد جدیدی دریافت کرد و ماسک را در ماه مه احضار کرد تا دوباره شهادت دهد، این بار در دفتر خود در سانفرانسیسکو، جایی که X مستقر است.

ماسک موافقت کرد که در ۱۵ سپتامبر شهادت دهد، اما دو روز قبل “اعتراضات جعلی” را مطرح کرد و گفت که حاضر نخواهد شد. ماسک همچنین پیشنهادات SEC برای شهادت در تگزاس، محل زندگی خود را در ماه اکتبر یا نوامبر رد کرد.

ماسک در میان اعتراضات خود گفت که کمیسیون SEC در تلاش برای “آزار و اذیت” او بوده و وکیل وی برای بررسی مطالب مرتبط بالقوه موجود در بیوگرافی ماسک که ماه گذشته منتشر شد به زمان نیاز دارد.

روز پنجشنبه، ماسک در X نوشت که چنین آژانس هایی به “بازنگری همه جانبه” نیاز دارند. الکس اسپیرو، وکیل ماسک، گفت که تحقیقات “اشتباه” بوده و “کافی است”.

وکلای دادگستری گفتند، اما برای SEC یا دیگر آژانس‌های فدرال غیرعادی نیست که در حین تکامل تحقیقات به دنبال شهادت باشند.

هاوارد فیشر، یکی از شرکای شرکت حقوقی موزس اند سینگر و وکیل سابق SEC، می گوید: «همانطور که تحقیقات ادامه دارد، گاهی اوقات می خواهید افراد را به دلیل داشتن اطلاعات بیشتر بازگردانید. او افزود که دادگاه احتمالاً به ماسک دستور خواهد داد تا برای شهادت بیشتر بنشیند.

تنها چیزی که باید نشان دهید این است که … احضاریه بخشی از تلاش مشروع برای به دست آوردن اطلاعات است.

دادگاه ها قبلاً از حقوق احضاریه SEC حمایت کرده بودند.

در سال ۲۰۱۸، دادگاه پس از نادیده گرفتن احضاریه‌های SEC، جی زی را مجبور به شهادت کرد، اگرچه قاضی به SEC گفت در صورت نیاز به بیش از یک روز، از او اجازه بگیرد. این نوازنده نیز توسط اسپیرو نماینده بود. در سال ۲۰۲۲، یک قاضی به بنیانگذار Terraform Labs دستور داد که از احضاریه SEC برای اسناد تبعیت کند.

خصومت طولانی مدت
تنها چند ماه پس از اینکه ماسک با کمیسیون SEC برای بررسی توییت‌هایش به توافق رسید، آژانس تشخیص داد که او این قرارداد را نقض کرده و از او برای پیروی از آن شکایت کرد. اما قاضی استاندارد “نرم” توافق را برای ارزیابی زمانی که یک توییت با اهمیت است به چالش کشید و به هر دو طرف گفت “شلوار منطقی خود را بپوشید” و آن را حل کنید.

سال گذشته رویترز گزارش داد که پس از آن، SEC تمایلی به بازگشت به دادگاه نداشت، حتی اگر کارکنان معتقد بودند که او در موارد بعدی این قرارداد را نقض کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحقیقات دیگری را در مورد ماسک آغاز کرده است که در چندین نوبت آژانس را تحقیر کرده و ادعا کرده است که او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. او همچنین با یافته‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر عدم وجود بودجه تضمین‌شده برای خصوصی کردن تسلا مخالفت کرده است و تلاش کرده است که دادگاه توافقنامه سال ۲۰۱۸ را لغو کند.

با این حال، دادگاه سانفرانسیسکو بعید است که بداخلاقی ماسک با آژانس را در نظر بگیرد و بر روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که آیا SEC به طور منطقی با برنامه ماسک و سایر ملاحظات لجستیکی سازگار بوده است یا خیر. وکلایی که رویترز با آنها مصاحبه کرد، گفتند که به نظر می رسد SEC با این بند ملاقات کرده است.

رابرت فرنچمن، یکی از شرکای Mukasey Frenchman که از مشتریان در امور SEC دفاع کرده است، می‌گوید: ماسک تلاش می‌کند نکته‌ای را بیان کند و نمی‌خواهد تحت فشار قرار بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی خبری بنویسیم

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح